Přeskočit na obsah
Oficiální stránky obce Máslovice

Jak si vyřídit…

Další informace k různým životním i krizovým situacím naleznete na portal.gov.cz.
S úřady můžete komunikovat i online prostřednictvím datové schránkyidentity občana.

Občanský průkaz

Občanský průkaz je povinen mít občan České republiky, který dosáhl věku 15 let a má trvalý pobyt na území České republiky. Občanský průkaz může mít i občan, jehož svéprávnost byla omezena. Občanský průkaz lze na žádost vydat i občanovi mladšímu 15 let nebo občanovi, který nemá trvalý pobyt na území České republiky.

Požádat o vydání občanského průkazu lze u kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností, v hlavním městě Praze u kteréhokoliv úřadu městské části Prahy 1 až 22.

Vydávajícím úřadem bude ten obecní úřad obce s rozšířenou působností (nebo městská část Prahy), u něhož občan podá žádost o vydání občanského průkazu.

V případě vydávání občanského průkazu ve zkrácené lhůtě (v pracovních dnech do 24 hodin nebo do 5 pracovních dnů) je kromě výše uvedených úřadů i vydávajícím orgánem Ministerstvo vnitra.

Typy občanských průkazů

  • občanské průkazy se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem občanům mladším 15 let s dobou platnosti na 5 let, občanům starším 15 let s dobou platnosti na 10 let a občanům starším 70 let s dobou platnosti na 35 let,
  • občanské průkazy bez strojově čitelných údajů s omezenou dobou platnosti

Všechny typy občanských průkazů lze použít k cestě do států Evropské unie.

Co předkládáte, jedná-li se o vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem:

Nepodává se vyplněná žádost na úředním tiskopisu, protože žádost se všemi potřebnými údaji vytiskne úředník a občan potvrdí podpisem jejich správnost a úplnost. Fotografii lze pořídit dvěma způsoby:

  1. U obecního úřadu obce s rozšířenou působností (fotografii pořizuje úředník při podání žádosti).
  2. U fotografa, který ji elektronicky zašle prostřednictvím datové schránky Ministerstva vnitra obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností, u něhož požádáte o vydání občanského průkazu.

Jedná-li se o vydání občanského průkazu bez strojově čitelných údajů, předkládáte vyplněnou žádost o vydání občanského průkazu a dvě fotografie.

Doklady předkládané při vydání nového občanského průkazu:

Předkládá se dosavadní občanský průkaz, doklad o změně nebo doklad potvrzující nový údaj (např. potvrzení o změně místa trvalého pobytu, diplom). Doporučujeme požádat 30 dnů před skončením platnosti dosavadního občanského průkazu. Pokud bude občanský průkaz při podání žádosti již neplatný, nelze jím prokazovat zapsané údaje a bude vyžadován rodný list, popř. další doklady. Občan, který nemůže předložit dosavadní občanský průkaz, je povinen prokázat totožnost jiným dokladem a předložit potvrzení o občanském průkazu vydané při ohlášení ztráty, odcizení nebo zničení dosavadního občanského průkazu.

Doklady předkládané k vydání prvního občanského průkazu:

K vydání prvního občanského průkazu občanovi, který má trvalý pobyt na území České republiky, se předkládá rodný list a doklad o státním občanství občana, vzniknou-li důvodné pochybnosti o tomto údaji. Nemá-li žadatel o vydání prvního občanského průkazu takový doklad, ověří obecní úřad obce s rozšířenou působností, u kterého podává žádost o vydání prvního občanského průkazu, na jeho žádost státní občanství občana u úřadu příslušného k jeho vydání.

Doklady musí být předloženy v originále, ověřeném opise nebo ověřené kopii.

Lhůty pro vyřízení

  • občanský průkaz se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem se vyhotoví do 30 dnů ode dne podání žádosti, anebo za správní poplatek ve zkrácené lhůtě, a to v pracovních dnech do 24 hodin, nebo do 5 pracovních dnů,
  • občanský průkaz bez strojově čitelných údajů vydá obecní úřad obce s rozšířenou působností do 15 dnů ode dne podání žádosti.

Poplatek za vydání občanského průkazu se strojově čitelnými údaji a s kontaktním elektronickým čipem v nezkrácené lhůtě činí 100 Kč, občanovi mladšímu 15 let 50 Kč. U zkrácených lhůt se poplatky pohybují od 200 až do 1000 Kč.

Podrobnější informace naleznete zde.

Řidičský průkaz

Řidičský průkaz je možné si vyřídit na jakémkoliv úřadě obce s rozšířenou působností v České republice. V Praze však pouze na Registru řidičů Odboru dopravně-správních činností MHMP, Na Pankráci 1685/17,19 Praha 4 – budova Business Centrum Vyšehrad. Platí zásada, kde si o vydání či změnu dokladu zažádáte, tam si průkaz také vyzvednete.

Nepodává se papírová žádost, vše vyřídí úředník na přepážce včetně pořízení fotografie.

Jedinou výjimkou, kdy je zatím stále třeba papírová fotografie, je žádost o mezinárodní řidičský průkaz, jehož podoba je přesně stanovena mezinárodními dohodami.

Změna trvalého bydliště nemá na řidičský průkaz vliv. Při změně jména je nezbytné vyměnit řidičský průkaz za nový.

Výjimky, kdy je třeba navštívit úřad obce s rozšířenou působností v místě trvalého bydliště: odnětí nebo vrácení řidičského oprávnění, omezení oprávnění a další úkony, které přímo souvisí s evidencí, již vede k řidiči obec s rozšířenou působností v místě jeho trvalého bydliště.

Poplatky

  • Výměna řidičského průkazu za nový v případě, že končí doba jeho platnosti, bude i nadále zdarma.
  • Poplatek za vydání nového průkazu činí 200 korun. Poplatek za zrychlené vydání průkazu do 5 pracovních dní činí 700 Kč.

Lhůty

Standardně se nový řidičský průkaz vydává do 20 dní od podání žádosti. Zrychlené vydání je možné do 5 pracovních dní, kromě prvožadatele, který právě složil zkoušky v autoškole.

Přihlášení k trvalému pobytu v obci

Občané, kteří se chtějí v obci přihlásit k trvalému pobytu, potřebují následující dokumenty:

  • svůj občanský průkaz
  • list vlastnický k nemovitosti, kde se hodlají přihlásit
  • pokud nejsou vlastníky nemovitosti a jsou jen nájemci či spoluvlastníky, souhlas majitele nemovitosti
  • 50 Kč na správní poplatek

Návod pro občana: Co mám dělat, když si měním adresu trvalého pobytu?

Zrušení trvalého pobytu

Kdo rozhoduje o zrušení místa trvalého pobytu

  • ohlašovna (obecní úřad) z moci úřední,
  • ohlašovna na návrh navrhovatele – vlastníka objektu nebo jeho vymezené části, nebo oprávněné osoby (dále jen „oprávněná osoba“) za splnění zákonných podmínek.

Co je nutné vykonat

  • podat písemný návrh na zrušení místa trvalého pobytu (vzor dokumentu ke stažení zde),
  • prokázat existenci důvodů pro zrušení adresy místa trvalého pobytu občana – zaniklo-li užívací právo občana k objektu nebo vymezené části objektu, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana a neužívá-li občan tento objekt nebo vymezenou část,
  • prokázat svou totožnost občanským nebo jiným dokladem totožnosti,
  • doložit vlastnické právo nebo jiné užívací právo, pokud si existenci tohoto práva nemůže ohlašovna ověřit bezúplatně veřejným dálkovým přístupem v katastru nemovitostí.
  • zaplatit poplatek 100 Kč za každou osobu, které se ruší trvalý pobyt.

Cestovní pas

Cestovní pas se vydává občanům ve věku do 15 let s dobou platnosti na 5 let, občanům starším 15 let s dobou platnosti na 10 let. Dobu platnosti cestovního pasu nelze prodloužit.

Cestovní pas se vydává ve lhůtě 30 dnů. Je-li žádost podána u zastupitelského úřadu, ve lhůtě 120 dnů. Občan může požádat o vydání cestovního pasu ve zkrácené lhůtě, a to v pracovních dnech do 24 hodin nebo do 5 pracovních dnů.

O vydání cestovního pasu může požádat občan starší 15 let, ale do doby zletilosti, tj. do 18 let, musí k žádosti přiložit písemný souhlas zákonného zástupce s jeho ověřeným podpisem. Podpis lze ověřit u orgánu, u něhož se podává žádost.

Žádost o vydání cestovního pasu lze podat u kteréhokoliv obecního úřadu obce s rozšířenou působností, v hlavním městě Praze u úřadu městské části Praha 1 až 22, jedná-li se o cestovní pas vydávaný ve lhůtě 30 dnů, nebo ve zkrácených lhůtách do 24 hodin pracovního dne anebo do 5 pracovních dnů,

  • u Ministerstva vnitra, jedná-li se o cestovní pas vydávaný ve zkrácených lhůtách do 24 hodin pracovního dne nebo do 5 pracovních dnů,
  • v zahraničí u zastupitelského úřadu České republiky s výjimkou konzulárního úřadu vedeného honorárním konzulárním úředníkem. Nelze podat žádost o vydání ve zkrácených lhůtách.

Občan nepodává žádost o vydání cestovního pasu na vyplněném úředním tiskopisu, pouze předloží doklady potřebné k vydání cestovního pasu, např. občanský průkaz. Občan nepředkládá fotografii, protože fotografii pořizuje příslušný úřad při podání žádosti – proto se občan musí k němu osobně dostavit.

Občan předkládá doklady prokazující údaje zapisované do cestovního pasu (jméno, příjmení, datum narození, rodné číslo, apod.), například občanský průkaz (u občanů, kteří nemají občanský průkaz, jiné doklady, např. rodný list nebo oddací list), doklad o státní občanství (doklad o státním občanství se vyžaduje při vydání prvního cestovního pasu občanovi, který nemá trvalý pobyt na území České republiky);

rodný list nebo občanský průkaz anebo cestovní pas občana mladšího 15 let, podá-li žádost jeho zákonný zástupce;

Správní poplatky

Za vydání cestovního pasu ve lhůtě 30 dnů činí správní poplatek 600 Kč, u občana mladšího 15 let 100 Kč.

Za převzetí cestovního pasu se platí správní poplatek 100 Kč pouze pokud občan převezme cestovní pas vydaný ve lhůtě 30 dnů u jiného úřadu, než podal žádost o jeho vydání.

Poplatky za vydání cestovního pasu ve zkrácených lhůtách do 5 pracovních dnů nebo do 24 hodin činí 500 až 6000 Kč.

Podrobnější informace naleznete zde.

Rybářský lístek

Rybářský lístek je povinen mít každý, kdo loví ryby v rybářském revíru. Rybářský lístek se vydává pro celé území České republiky na dobu 10 let, 3 let, 1 roku nebo neurčito ode dne jeho vydání.

Žádat může každý občan ČR s trvalým pobytem na území obce s rozšířenou působností Brandýs nad Labem – Stará Boleslav nebo cizinec. U nezletilých zákonný zástupce.

Žádosti vyřizuje Městský úřad Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Ivana Olbrachta 59, Brandýs nad Labem, Odbor životního prostředí, oddělení ekologie krajiny, lesního hospodářství a zemědělství. Doba vyřízení je do 30 dnů od podání žádosti, zpravidla se vyřizuje bezodkladně.

Je nutné předložit písemnou žádost na předepsaném formuláři, občanský průkaz, doklad o zaplacení správního poplatku a prokázané osvědčení o získané kvalifikaci (při vydání prvního rybářského lístku), které lze získat na Českém rybářském svazu.

Další rybářský lístek se vydá žadateli, prokáže-li se dříve vydaným rybářským lístkem, popř. jiným dokladem, osvědčujícím, že již držitelem rybářského lístku byl.

Cizinci se vydá rybářský lístek, prokáže-li se dříve vydaným rybářským lístkem, jiným dokladem, osvědčujícím, že již držitelem rybářského lístku byl, osvědčením o získané kvalifikaci, nebo rybářským lístkem, licencí nebo obdobným dokladem, vydaným ve státě, jehož je občanem.

Správní poplatek za vydání rybářského lístku s dobou platnosti:

  • 1 rok činí 100 Kč,
  • 1 rok pro osoby mladší 15 let nebo studující rybářství nebo osoby, které zajišťují rybářství v rámci svého povolání nebo funkce činí 50 Kč,
  • 3 roky činí 200 Kč,
  • 3 roky pro osoby mladší 15 let nebo studující rybářství nebo osoby, které zajišťují rybářství v rámci svého povolání nebo funkce činí 100 Kč,
  • 10 let činí 500 Kč,
  • 10 let pro osoby studující rybářství nebo osoby, které zajišťují rybářství v rámci svého povolání nebo funkce činí 250 Kč.
  • na neurčito činí 1000 Kč
  • a neurčito pro osoby studující rybářství nebo osoby, které zajišťují rybářství v rámci svého povolání nebo funkce činí 500 Kč

Další informace včetně formuláře žádosti na www.brandysko.cz.

Svatba

Manželství lze uzavírat kdekoliv na katastru obce Máslovice, pokud se na místě dohodnou snoubenci s oddávajícím a matrikářkou. Starostka obce Máslovice může být oddávající pouze v tom případě, že alespoň jeden ze snoubenců má trvalý pobyt v obci. V jiných případech je oddávající starosta či místostarosta města Klecany.

Formality nutné pro uzavření manželství je třeba vyřídit předem na matrice městského úřadu v Klecanech.

Žádosti

Různé

Podmínky požární bezpečnosti při provozu komínů, kouřovodů a spotřebičů paliv

Pošta Vodochody

Adresa: U Pošty 63, 250 69 Vodochody
Telefon: 220 940 043
Webové stránky: www.postaonline.cz

Nejbližší pohřební služba

Pohřební ústav Jiří Cibulka
Adresa: Grégrova 167, Kralupy nad Vltavou
Telefon: 315 726 961
Pracovní doba: po-pá: 8-16 hod.

Vývoz jímek a septiků

Biowa, s.r.o.
Provozovna: Zemědělská 108, 250 66 Zdiby
Telefon: 775 722 600
Webové stránky: www.biowa.cz